tisdag 2 april 2013

Wind

Wind
Wind
1992
Bolag: Egmont

  Av någon anledning blev jag lite sugen på 90-tal plötsligt. Man kan förstå varför. 80-talet har jag ju vandrat fram och tillbaka i princip sedan det slutade och chanserna att hitta något man inte kände till som samtidigt är bra börjar bli mikroskopiska.
  90-talet däremot lär ju rimligen ha en ganska stor mängd bortglömd mainstreamfilm också. Först ut får det där seglardramat bli. Vet inte varför jag plockade just denna. Kanske gav mig vågorna på omslaget en förnimmelse av Point Break och liknande actionfilmer med spår av musikvideo som kom där ett tag.
  Visst är det en sådan film. Men i övrigt så lider den av precis samma problem som North Shore. All energi och budget är lagd på spektakulära seglingsscener, och ja, jag får väl skylla mig själv för att jag trodde något annat.
  Matthew Modine och Jennifer Grey spelar ett par som tillsammans ska vinna nån seglingscup. Tänk er en hel film som loopar skidscenerna ur Sällskapsresan 2 om och om igen. Perfekt för dig som älskar att höra Matthew Modine skrika woohoo i seglarkläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar